Kolejne szkolenie w ramach Senioralnej Szkoły Dostępności – savoir-viv
W ramach realizacji programu Senioralna Szkoła Dostępności odbyło się kolejne szkolenie poświęcone tematyce savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami oraz osób ze szczególnymi potrzebami. Spotkanie miało na celu poszerzenie wiedzy uczestników w zakresie właściwych postaw, komunikacji i zachowań sprzyjających tworzeniu środowiska przyjaznego każdemu – bez względu na wiek, stan zdrowia czy poziom sprawności.
Podczas zajęć uczestnicy poznali podstawowe zasady etykiety i dobrych manier w kontaktach z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności – ruchową, sensoryczną, intelektualną czy psychiczną. Trener omówił m.in.:
-
jak oferować pomoc w sposób taktowny i nienachalny,
-
jak komunikować się z osobami słabosłyszącymi i niewidomymi,
-
jakie zwroty i określenia są właściwe, a jakich warto unikać,
-
jak dostosować przestrzeń i zachowanie do potrzeb osób z ograniczeniami mobilności.
Szkolenie miało charakter interaktywny – uczestnicy aktywnie włączali się w dyskusję, analizowali przykłady sytuacji codziennych, a także brali udział w krótkich ćwiczeniach praktycznych. Dzięki temu mogli nie tylko poszerzyć swoją wiedzę, ale również lepiej zrozumieć perspektywę osób z niepełnosprawnościami.
Głównym celem spotkania było kształtowanie postawy empatii, szacunku i otwartości wobec drugiego człowieka. Wiedza zdobyta podczas szkolenia pozwoli seniorom lepiej reagować na potrzeby innych i wspierać ideę dostępności w swoich społecznościach lokalnych.
Senioralna Szkoła Dostępności to cykl zajęć edukacyjnych skierowanych do osób starszych, mających na celu zwiększanie świadomości na temat dostępności, równego traktowania i integracji społecznej. Kolejne spotkania już wkrótce!
Publikacja wyraża jedynie poglądy autora/ów i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Projekt "Obecność czyli seniorzy partycypują 2025" dofinansowany ze środków Rządowego Programu Wieloletniego na rzecz Osób Starszych "Aktywni+" na lata 2021-2025. Edycja 2025.